Subject: FW: AS Viljandi Aken ja Uks küsimus kaugsidetelefonisti töö kohta perioodil 1983- 1997
From: "SM Info" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Cc: <[email-masked]>
Date: Tue, 30 Jul 2024 14:19:37 +0300

Edastame pöördumise Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumile.

Lugupidamisega

Sotsiaalministeerium

From: Heliko Sauka <[email-masked]>
Sent: Tuesday, July 30, 2024 11:41 AM
To: SM Info <[email-masked]>
Subject: AS Viljandi Aken ja Uks küsimus kaugsidetelefonisti töö kohta 
perioodil 1983- 1997

Tere

AS Viljandi Aken ja Uks palub andmeid  ametikoha  kohta  kaugsidetelefonist,

kes töötab  alaliselt mikrotelefonigarnituuriga (seadme) kaugekõnede, 
tellimuste ja teadete kommutaatoril ning ööpäevaringse režiimiga 
kõnepunktis,

töökeskkonna ohutegurid (Pikaajaline istumine või korduvad ühetaolised 
liigutused, öötöö) sh füüsikalised ohutegurid: müra, vibratsioon, ioniseeriv 
kiirgus, mitteioniseeriv kiirgus (ultraviolettkiirgus, laserkiirgus, 
infrapunane kiirgus) ja elektromagnetväli.

Kas on olemas perioodi 1983- 1997 puudutav õigusakt või  muu dokument 
tervistkahjustavate  töötingimuste kohta, kuna sellel ametikohal/töökohal 
töötamine üle 10 aasta annab õiguse minna 5 aastat varem pensionile.

Tervistkahjustavate tööde nimekirjad on kinnitatud eraldi Eesti Vabariigi 
Valitsuse määrusega 16. juulist 1992. a. nr. 206 
<https://www.riigiteataja.ee/akt/24317> “Soodustingimustel vanaduspensionile 
õigust andvate tootmisalade, tööde, kutsealade ja ametikohtade loetelu”.

XVIII. TRANSPORT JA SIDE

3. Side

12624,

14629

Kaablijootja, sidemonteerija-jootja, kes joodab pliitatud ning polüetüleen- 
ja polükloorvinüülkestaga kaableid

19093

Kaugsidetelefonist, kes töötab alaliselt mikrotelefonigarnituuriga (seadme) 
kaugekõnede, tellimuste ja teadete kommutaatoril ning ööpäevaringse 
režiimiga kõnepunktis

19096

Teadistustelefonist

https://arhiiv.err.ee/video/vaata/ak-filmikroonika-1958-1991-nomme-telefonikeskjaam

Lugupidamisega

Heliko Sauka

Personalijuht

AS Viljandi Aken ja Uks

+372 43 30 612

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]